Bredband och tv
Telia är leverantör, TV Lagom och Bredband 100/100 ingår tillsvidare i hyran.
Du aktiverar dina tjänster enklast genom att gå in på www.telia.se/aktivera för övriga frågor kring dina tjänster kontaktar du Telia kollektiva tjänster på 020-20 20 70.
Låset på din ytterdörr
Information kommer.
Parkering
Parkeringsplatser finns i anslutning till fastigheten. Kontakta Lansa, kundservice@lansa.se, om du vill hyra en plats.
Förråd
Alla lägenheter har förråd i källaren.
Insynsskydd balkong
För att hela kvarteret ska hålla ett fint och enhetligt uttryck är det viktigt att eventuella insynsskydd till balkongen följer samma kulör och att de sätts upp på ett likvärdigt sätt.
Balkongavskärmningar/insynsskydd ska utföras med markistyg som träs i zick-zack mellan pinnräcket. Tyget ska vara anpassat till räckets höjd och längd och med fållade sidor. Upphängningen/fastsättningen ska utföras med öljettringar i markistyget och fästas med plastband (buntband) i räcket. Markistyget ska hållas spänt och se prydligt ut från båda sidor.
Markistyget kan väljas mellan tre olika kulörer: beige, grå och svart och endast enfärgat tyg får användas.
Tvättstuga
Tvättstuga finns i fastigheten. Det är förberett för tvättmaskin i badrummen. Om det finns en tvättmaskin/torktumlare i lägenheten tillhör denna lägenhetsinnehavaren, och Lansa har inget underhållsansvar på denna.
Sophantering
Information kommer.
Skötsel av lägenheten
Här kan du läsa mer om hur du tar hand om din lägenhet.
Serviceanmälan
Om du stöter på problem i din lägenhet gör du en serviceanmälan via Mina sidor. Där kan du även ladda upp bilder och du kan följa ditt ärende. Du kan även kontakta vår kundservice, kundservice@lansa.se eller 010-148 80 00.
Mina sidor
På Mina sidor kan du göra en serviceanmälan, se dina hyresavier, ditt hyreskontrakt och du kan göra en uppsägning.