Serviceanmälan och kontakt

På Lansa har vi olika förvaltare som tar hand om våra fastigheter och sköter uthyrningen. Så vem du ska kontakta skiljer sig beroende på var du bor.

Har du frågor om din betalning, hyra och avi, läs mer under rubriken ”Har du frågor kring din hyra och avi”.

 

För dig som bor i Karlstad, Linköping, Västerås och Örebro

Serviceanmälan

Serviceanmälan görs direkt till vår förvaltare FF Fastighetsservice via detta webbformuläret eller på telefon 010-26 37 202.

Akuta ärenden

Har du ett akut ärende efter arbetstid ringer du 010-26 37 202 och väntar kvar för att bli kopplad till jouren. I vissa fall kan du behöva betala en avgift om jouren rycker ut. Det gäller de fall som orsakats av din oaktsamhet eller om ärendet utan större problem hade kunnat skjutas upp till senare.

Övriga frågor

För övriga ärenden, kontakta FF Fastighetsservice på lansa@ff-fastighetsservice.se eller använd detta formulär.  Du kan även ringa FF Fastighetsservice och prata direkt med din förvaltare eller uthyrare på tisdagar och torsdagar kl 09-00-12.00 på telefon 010-26 37 202.
Vill du säga upp ditt hyresavtal gör du det här.

 

För dig som bor i Knivsta, Kungälv, Lund och Växjö

Serviceanmälan

Serviceanmälan görs till vår förvaltare Primär via detta webbformulär eller på telefon 010-708 12 03.

Akuta ärenden

Har du ett akut ärende efter arbetstid ringer du 010-708 12 03 och väljer sedan knappvalet för akuta ärenden. I vissa fall kan du behöva betala en avgift om jouren rycker ut. Det gäller de fall som orsakats av din oaktsamhet eller om ärendet utan större problem hade kunnat skjutas upp till senare.

Övriga frågor

För övriga ärenden, kontakta Primär på felanmalan@primar.se, på telefon 010-708 12 03 eller använd detta formulär. Vill du säga upp ditt hyresavtal gör du det här.

 

För dig som bor i Helsingborg

Serviceanmälan

Serviceanmälan görs till vår förvaltare Energiteknik via detta webbformuläret eller på telefon 042-15 69 90.

Akuta ärenden

Har du ett akut ärende efter arbetstid ringer du 040-676 92 95. I vissa fall kan du behöva betala en avgift om jouren rycker ut. Det gäller de fall som orsakats av din oaktsamhet eller om ärendet utan större problem hade kunnat skjutas upp till senare.

Övriga frågor

För övriga ärenden, kontakta Energiteknik på info@energiteknik.nu, på telefon 042-16 42 40 eller använd detta formulär. Vill du säga upp ditt hyresavtal gör du det här.

 

För dig som bor i Umeå

Serviceanmälan

Serviceanmälan görs direkt till vår förvaltare FMT Förvaltning via detta webbformuläret eller på telefon 090-13 67 40.

Akuta ärenden

Har du ett akut ärende efter arbetstid ringer du 0705-83 23 04. I vissa fall kan du behöva betala en avgift om jouren rycker ut. Det gäller de fall som orsakats av din oaktsamhet eller om ärendet utan större problem hade kunnat skjutas upp till senare.

Övriga frågor

För övriga ärenden ringer du FMT Förvaltning på info@fmtforvaltning.se, på telefon 090-13 67 40 eller använd detta formulär. Vill du säga upp ditt hyresavtal gör du det här.

 

För dig som bor i Ystad

Serviceanmälan

Serviceanmälan görs till vår förvaltare HSB via detta webbformuläret  eller på telefon 046-210 85 00.

Akuta ärenden

Har du ett akut ärende efter arbetstid ringer du 046-210 85 00. I vissa fall kan du behöva betala en avgift om jouren rycker ut. Det gäller de fall som orsakats av din oaktsamhet eller om ärendet utan större problem hade kunnat skjutas upp till senare.

Övriga frågor

För övriga frågor kring din fastighet ringer du HSB på 046-210 85 00. För frågor kring uthyrning använd detta formulär. Vill du säga upp ditt hyresavtal gör du det här.

 

Har du frågor kring din hyra och avi

Om du har frågor kring din hyra och hyresavi ska du kontakta Opalen som sköter detta åt oss. Du når dem på e-post kundservice@opalen.se eller på telefon 031-799 85 70 vardagar 9.30-11.30.

För övriga administrativa frågor kontaktar du din förvaltare.