Ditt hus är anslutet till ett öppet stadsnät. Det betyder att du kan välja mellan ett antal leverantörer av tv, bredband och telefoni. Vi har sett till så att du har ett grundutbud med de vanligaste tv-kanalerna – men utöver det bestämmer du helt själv. För att göra dina val kontaktar du Open Universe på openuniverse.se eller på telefonnummer 0770-82 55 55.
Låset på din ytterdörr
Information kommer.
Parkering
I anslutning till fastigheten finns parkeringsplatser att hyra. Flera av platserna är utrustade med laddstolpar för elbilar – ett steg i vårt arbete för att främja hållbara transportalternativ.
För att hyra en plats eller ställa dig i kö, vänligen kontakta Lansa via e-post: kundservice@lansa.se.
Voltiva administrerar våra laddstolpar för elbilsladdning. Så här gör du.
Förråd
Förråd finns i lägenheten eller på gården.
Insynsskydd balkong
För att hela kvarteret ska hålla ett fint och enhetligt uttryck är det viktigt att eventuella insynsskydd till balkongen följer samma kulör och att de sätts upp på ett likvärdigt sätt.
Balkongavskärmningar/insynsskydd ska utföras med markistyg som träs i zick-zack mellan pinnräcket. Tyget ska vara anpassat till räckets höjd och längd och med fållade sidor. Upphängningen/fastsättningen ska utföras med öljettringar i markistyget och fästas med plastband (buntband) i räcket. Markistyget ska hållas spänt och se prydligt ut från båda sidor.
Markistyget kan väljas mellan tre olika kulörer: vitt, grått eller svart och endast enfärgat tyg får användas.
Tvättstuga
Alla lägenheter har tvättmaskin och torktumlare i bostaden. Det finns ingen gemensam tvättstuga i fastigheten.
Sophantering
Miljörummet är beläget på Ulrikelundsvägen 14.
Här sker källsortering av restavfall, matavfall, pappersförpackningar, tidningspapper och glas.
Det är viktigt att vi alla hjälps åt att källsortera, både för trivseln och för miljön. Använd din tagg för att komma in.
Skötsel av lägenheten
Här kan du läsa mer om hur du tar hand om din lägenhet.
Väggfärg: Alcro Milltex S 05002-Y, glans 7
Serviceanmälan
Om du stöter på problem i din lägenhet gör du en serviceanmälan via Mina sidor. Där kan du även ladda upp bilder och du kan följa ditt ärende. Observera att det endast är den hyresgäst som står på hyresavtalet som kan logga in och göra en serviceanmälan. Om du saknar svenskt personnummer eller BankID, vänligen meddela oss så vi kan hjälpa dig vidare.
Vi vill också påminna om att du som hyresgäst är ansvarig för att underhålla och byta förbrukningsvaror, som till exempel lampor och batterier till brandvarnare.
Om du har stopp i vasken eller handfatet, kan du hitta instruktioner om hur du rensar vattenlåset genom att titta på filmen här:
Instruktionsfilmer – Lansa fastigheter
Mina sidor
På Mina sidor kan du se dina hyresavier, ditt hyreskontrakt och du kan göra en uppsägning.