Under sommar- och semestertider har vi begränsad bemanning, vilket kan innebära att det tar lite längre tid än vanligt att få svar på mejl eller komma fram på telefon. Vi tackar för din förståelse och gör vårt bästa för att besvara alla ärenden så snart vi kan.
Öppettider under sommaren
På Lansa har vi öppet på telefon mellan 9-12 alla dagar som inte är röda. På in- och utflyttningsdagar (den första vardagen i månaden) har vi även öppet på telefon under eftermiddagen mellan 13-15. För dig som bor i områden (Ystad, Helsingborg och Linköping) där du ringer direkt till våra förvaltare för felanmälningar kan öppettiderna variera.
Här på vår hemsida har vi samlat det mesta du behöver veta om ditt boende.
Serviceanmälan
Om du vill göra en serviceanmälan gör du detta enklast via vår hemsida under Serviceanmälan.
Tänk på att när du har gjort en serviceanmälan så kommer kanske en av våra tekniker att försöka nå dig via telefon. Därför är det viktigt att du svarar även på telefonnummer som du inte känner igen (vanligtvis är det från ett 010-nummer, men det kan även vara vanliga mobilnummer).
Hyresavier
Om du vill se dina senaste hyresavier kan du logga in på Mina sidor, (för att kunna använda Mina sidor måste du först registrera dig).
Säga upp lägenhet
Vill du säga upp din lägenhet gör du detta på Mina sidor.
Ska du flytta in eller ut
Ska du flytta in eller ut hittar du det mesta du behöver veta under Lokal boinformation.
Instruktionsfilmer, övriga frågor och blanketter
Under För hyresgäster hittar du instruktionsfilmer för hur du tex löser ett stopp i avloppet, lokal boinformation, svar på många frågor samt blanketter för tex andrahandsuthyrning, lägenhetsbyte och autogiro.
Vi önskar dig en riktigt skön sommar! 🌞